Зчеплення – важливий елемент автомобіля, що тісно взаємодіє з трансмісією. Вузол запобігає перевантаженню автомобіля та забезпечує плавну передачу зусилля від двигуна до колес. Зчеплення є проміжним елементом між двигуном та трансмісією. Згодом воно може вийти з ладу, оскільки схильне до високих навантажень. Рух в умовах пробок, поганого дорожнього покриття, а також екстремального чи агресивного водіння — в рази скорочує термін його служби, отже необхідний ремонт чи заміна зчеплення у Києві.
Будова зчеплення
Конструктивно зчеплення складається з наступних елементів:
Маховика – передача крутного моменту передається саме завдяки йому. Маховик встановлений у «кошику» - це найвитриваліший та найміцніший елемент зчеплення.
Всередині вузла розташовані два диски – ведений та натискний. При натисканні педалі натискний диск відходить від веденого та не передає зусилля від двигуна до колес. Відпускаючи педаль, механізм задіює диск, і він плавно стикається та передає зусилля на ведений.
Вилка зчеплення та вижимний підшипник сприяють плавній роботі та руху дисків відносно один одного, при дії водія на педаль. В середньому термін служби зчеплення становить 80-100 тисяч кілометрів.
Коли потрібна заміна зчеплення
Несправність зчеплення часто виникає через зношеність веденого диска. Він стирається раніше від інших елементів. Але тут варто відзначити, що заміна диска зчеплення не завжди доцільна окремо - оскільки обсяг робіт, що виконуються для цього - аналогічний тому, що і при повній заміні зчеплення. Якщо вийшов з ладу натискний підшипник, це проявляється характерним гулом при натисканні на педаль. Початок руху та перехід на підвищену швидкість супроводжується ривками та вібрацією. Якщо натискний підшипник гідравлічного типу, то педаль стає спочатку м'якше, потім і зовсім провалюється - вся справа у витіканні гальмівної рідини у вузлі зчеплення.
Зношення веденого та натискного дисків проявляються «пробуксуванням» зчеплення. Часто це спостерігається при русі в гірку - коли обороти на тахометрі зростають - а швидкість при цьому не збільшується (диски прослизають відносно один одного). При повній поломці зчеплення автомобіль не зможе продовжувати рух, тому важливо за перших ознак зносу зчеплення звернутися до спеціалізованого сервісного центру.
Процедура заміни зчеплення
Залежно від того, передній чи задній привід в автомобілі – процедура дещо відрізняється. У першому випадку знадобиться зняття приводних валів, первинного валу КПП. У задньопривідних автомобілів знімається муфта, що з'єднує КПП з карданним валом. Після повного розбирання – встановлюються нові елементи: диски зчеплення, вичавний підшипник, здійснюється налаштування довжини троса зчеплення.
Краще не намагатися здійснювати заміну зчеплення самостійно, оскільки процедура заміни зчеплення ціна якого може сягати кількох сотень доларів — складна і потребує навичок та спеціального інструменту. У сервісі на заміну зчеплення йде до 4 годин, все робиться гранично акуратно, тому що помилки при встановленні нових елементів призведуть до їхньої поломки.